Antena de difusió, 13 de febrer de 2012

El tema principal de la reunió va ser la creació d’un espai web, que sigui una plataforma per a tots els grups i tots els agents relacionats amb l’art a les comarques de Tarragona. La seva missió principal hauria de ser la difusió de tot el que està esdevenint relacionat amb l’art. En un principi ens preguntàven si aquest lloc web hauria d’anar dirigit només als públics artístics del territori, com un espai per a la comunicació entre ells, o obert a tota la ciutadania. Finalment es va veure clar que el que hauríem d’aconseguir és arribar a tothom, perquè els ciutadans coneguin més tot el que s’està fent d’art i l’entenguin millor. Per tant, resulta fonamental saber comunicar aquest art.

Es va dir que el portal web hauria de tenir uns codis on els diferents grups i agents d’art poguessin entrar i penjar les diverses informacions, però també vam coincidir en que hi hauria d’haver algú coordinant-ho i controlant-ho. Es vol que el portal sigui divulgatiu, que arribi a tothom, però alhora ha de ser atractiu i tenir un disseny de qualitat.

També es va parlar d’incorporar en tot aquest procés a tots els agents comunicadors que tinguin a veure amb l’art, o sigui, convidar a participar a tots els periodistes de les contrades relacionats amb l’art o que hi puguin tenir relació. Però això es farà més endavant, quan tinguem la web ja més feta.

Finalment, ens vam encarregar deures per a nosaltres mateixos per a la propera reunió del grup. Per al 5 de març hem de portar la següent feina feta: buscar pàgines de referència que ens puguin guiar en com volem el nostre web, quina estructura ha de tenir, quins continguts o apartat volem, etc.

El proper dia discutirem:

  • Quins són els objectius que hauria de tenir aquest espai web: què volem aconseguir?
  • Quins són els apartats essencials que hauria de tenir el nostre espai i la seva jerarquia. Separar una primera fase (mínims) i una segona fase (desitjable). Revisar models existents d’espais web que trobem interessants i que puguin inspirar la nostra plataforma.
  • Quins són les camps d’informació que caldria que omplissin els projectes que vulguin donar a conèixer les seves actuacions.
  • Com podem convidar els altres grups de treball que han sorgit de l’Obert a sumar-se al disseny de la plataforma, sense que això hagi d’implicar un endarreriment gaire important del projecte.
  • Quins altres agents han de ser presents en aquest grup i quina hauria de ser l’estratègia per convidar-los a sumar-s’hi?
  • Primeres aproximacions al pressupost de la primera fase.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: